Nej, du kan ikke kontrollere, hvordan interviewet udføres, eller kan du styre resultatet. Men du kan påvirke det høj grad af den måde du præsenterer din personlighed og dine færdigheder.
En del af acing et interview, er forberedelse. Gør dit hjemmearbejde på den virksomhed, du anvender. Læs deres aktieresultater, hvis de er angivet. Surf for deres websted, og sørg for at læse siden om os samt eventuelle nyheder eller pressemeddelelser. Tjek enhver handel-relaterede publikationer eller årsrapporter. At kunne kommentere emner ansætteren kan opdrage bevidst, er et plus på din side.
Kjole til at imponere, men ikke til blinde dem med din fashion statement. Hvis du har indsendt en ansøgning i person, og har en idé om, hvad virksomheden personalet bærer, derefter vælge en midten af vejen outfit mellem nogen ekstremer, du måske har bemærket. Underspillet er altid bedre.
Før du forlader hjemmet, Sørg for du har kopier af dit CV, breve af reference, og arbejde prøver, hvis det er relevant. Tager mere end du forventer, at behøve, giver en pude mod overraskelser, og viser, at du ved hvordan man kan forberede det uventede.
Kontroller, at du er ude af døren med tid til overs for trafikproblemer eller uforudsete forsinkelser. Tid er penge til et selskab, og punktlighed kan være den nøgle, der åbner deres dør for dig. Vis at du sætter pris på mulighed for placeringen af ankommer et par minutter for tidligt, og takke intervieweren, når du er optaget på deres kontor.
Aldrig hog interviewet ved at hoppe på et emne og kører væk med den. Besvare spørgsmål, kortfattet og sandfærdigt. Være parat til at svare på de mest positive måde, spørgsmål, som berører negative områder af dit CV, som et hul i beskæftigelse eller manglende erfaring i et bestemt område.
Altid afslutte din samtale med en optimistisk holdning. Som ansætteren forbereder sig pÃ¥ at afslutte sessionen, dette er en lejlighed til at nævne din USP (unikke salgsposition), færdighed eller erfaring, at nogle baggrund arbejde har fortalt dig, de værdi, eller muligvis i positionen, der er Ã¥ben. For eksempel, du kan blive bedt om hvis du har spørgsmÃ¥l, og kan sÃ¥ svare “Nej, tak. Jeg tror de to Ã¥r tilbragt i forvaltningen af menneskelige ressourcer med virksomhed X har tilladt mig at forstÃ¥ behovene i ___ (interviewerens business) bedre.”
Derefter takker din intervieweren, og spørge hvad de næste skridt i deres udvælgelsesproces, er. En høflighed note via e-mail eller overflade indlæg, takke dem for muligheden for at interviewe for positionen kan også være et plus, der angiver opmærksom høflighedsreglerne forretningsmetoder.
Copyright 2005 den perfekte Interview
Skriv et svar